vineri, 4 iulie 2008

Lolita


De Lolita ai auzit demult…probabil ai senzatia ca o stii de undeva…poate nu-ti mai amintesti de unde, de prin revistele de moda (“ stilul Lolita”), de la acadele “lollipop” , de unde vrei tu..dar o cunoasti pe Lolita cea adevarata?

Cartea
Lolita scrisa de Vladimir Nabokov este o carte buna. N-am mai citit demult o carte pe nerasuflate. Subiectul e simplu si poate fi redus la un cuvant dur, absurd, tabu si vulgar: “incest”. Trecand peste asta, povestea Lolitei aduce insa cu mult mai mult decat atat. Pe langa subiectul controversat, cartea uimeste prin scriitura. Vei gasi un stil amplu, specific prozei rusesti, detalii de atmosfera. Povestea este profunda, senzuala si erotica, redata printr-un mod foarte subtil prin detalii ce doar sugereaza fara sa-ti zugraveasca realitatea adevarata. Lolita e atragatoare, stralucitoare si inocent-vulgara

Filmul

In general nu-mi place sa vad un film dupa ce am citit cartea si nici invers. Am privit cu teama inceputul filmului, speram ca Lolita sa fie aceeasi pe care mi-o imaginasem eu. N-am fost dezamagita. Lolita din film are un caracter usor mai vulgar decat in roman (pt ca imaginile varloreaza cat 50 de pagini). Evident, filmul omite anumite detalii savuroase. Il vei putea intelege cu adevarat abia dupa ce vei fi citit cartea.

Un comentariu:

Mery spunea...

Lolita... cred ca cea mai buna carte pe care am citit-o pana acum...simti geniul lui Nabokov in timp ce o citesti. Subiectul parca nici nu mai conteaza, e un pretext doar ca sa isi exprime talentul.