miercuri, 16 iulie 2008

Israel: munti de fructe, ciocolata si jeleuri


Nici nu stiu cu ce sa incep. Ma chinui sa scriu ceva coerent, sa imi transmit impresiile in alt mod decat cel prin care ai putea crede ca ma laud aiurea ca sunt in Israel.

M-a intrebat cineva cat e de diferit Israelul fata de Romania? Hmm...nu seamana cu nimic din ce am vazut pana acum. Oamenii, mancarea, strazile, apa marii (lipsita de alge si gunoaie), preturile, imbracamintea- toate sunt diferite!

Piata Carmel

Poate parea usor banal faptul ca m-a impresionat o piata. Da, aparent o simpla piata cu zarzavaturi, rosii si castraveti. Daca strabati insa aceasta piata iti vei aminti pentru totdeauna gustul curmalelor proaspete si mirosul de mango.

Situata in Tel Aviv, aceasta piata este locul ideal pentru a face cumparaturi( a nu se citi shopping) in adevaratul sens al cuvantului.

De cum intrii in piata o mireasma de fructe iti invadeaza simturile: mango, curmale, cirese, piersici, pepene rosu si galben. Aici gasesti orice, de la cele mai proaspete fructe, la dulciuri, branza, soiuri alese de masline, munti de jeleuri, dulciuri, haine, gablonturi si orice ti-ai mai putea imagina. E ca un fel de Arca a lui Noe, sub acoperamantul careia s-au adunat toti negustorii.


Am tras cu ochiul si am vazut si detalii ce aparent, trec neobservate: oameni ce dorm pe mese, copii ce ajuta la stransul lazilor cu fructe uscate si mananca resturile ce raman pe mese(...)

Am fost impresionata de gestul unui vanzator, care afland ca nu gustasem din fructele pe care le vindea, a luat o curmala (un soi special), a spalat-o si mi-a oferit-o.

Lasi in urma ta o alee lunga ce pare ca da in clocot de atata belsug.

Niciun comentariu: