marți, 20 mai 2008

Teatru in weekend

Mady-Baby.edu

Despre Madalina Ghitescu auzisem multe pe la scoala, ca e o tipa “super tare”, ca ofera cele mai interesante interviuri, ca spune bancuri bune…dar nimeni nu mi-a spus ca e o actrita interesanta. Dupa ce am vazut-o pentru prima oara pe Madalina Ghitescu(nu ii stiam numele) am descoperit Portishead

“Un spectacol controversat şi răscolitor despre trei tineri ce părăsesc România pentru o ţară mai "cool". Trei destine în derivă, trei ipostaze ale eşecului: Mădălina devine prostituată, Voicu proxenetul ei, iar Bogdan victima lor.
Textul Gianinei Cărbunariu vorbeşte făţiş despre vulnerabilitate şi lipsa reperelor. Preţul plătit de ei e unul foarte mare: pierderea inocenţei.” (sursa: www.teatrumic.ro)

Piesa poarta o amprenta foarte moderna,…de la muzica, costume, exagerearea si franghetea cu care sunt spuse anumite lucruri, goliciunea metaforica a actorilor si terminand cu piesa celor de la Parazitii, cu care se incheie foarte brusc spectacolul.

Jacques sau supunerea

E foarte ciudat sa treci de la o piesa foarte moderna, cu un limbaj adus parca din strada, la o piesa precum cea a lui Ionesco.

Am gasit un Jacques care refuza sa se supuna vointei parintilor si se refugiase in lumea protectoare a lecturii. In zadar i-au adus mireasa cu 2 nasuri…cea potrivita trebuia musai sa aiba 3 nasuri si sa fie “indeajuns de urata”. Mireasa din piesa a fost o aparitie delicioasa, amuzanta si cu glas subtire-pitzigaiat “Salut intreaga audienta”.
Finalul piesei se incheie cu o alegorie. Copiii sunt aruncati in lume de parinti si societatea ajunge sa-i modeleze. Destinul lor este independent de vointa parintilor.

PS: La Teatrul Mic scaunele sunt moi, confortabile si rosii.

Piele si cer


Prietenii mei spun ca piesa a fost “romance”. Eu zic ca era siropoasa. O poveste despre un soldat si o jefuitoare de cadavre, ce se consuma pe frontul de lupta. Mi-a placut povestea tatuajelor eroului (Cristi Iacob)- inutil sa le reproduc eu aici. Totusi eu, cu logica mea de blonda, nu inteleg cum un om cazut pe o mina poate fuma linistit, isi poate misca mainile si gatul,sau sa inceape sa faca dragoste….
In rest, o poveste draguta, ideala pentru o seara de duminica la teatru, exact asa cum a si fost.

Niciun comentariu: