duminică, 18 mai 2008

Experiente de alegator

Bucurestiul electoral

Campania electorala m-a sufocat. M-am saturat de bannere, afise rosii,verzi si portocalii. De dupa fiecare colt, iti zambeste şăgalnic câte-un Viitor Fost Primar. De pe afisele imense domni bine hraniti, rumeni in obraji , cu burtile supte fortat, isi intind bratele catre tine.
Dintr-un sector intr-altul, de la stanga la dreapta..de sus in jos…primarii sunt peste tot. Promisiuni calde si tot mai frumoase...
Mai nou, e la moda sa fii din popor “ Eu sunt cel mai aproape de tine”….aproape toti se bat cu pumnul in piept, strigand precum Tarzan ca “Eu vreau, eu stiu, eu pot” Ce, intreb eu? Bani? Cel mai probabil….

• Am fost surprinsa cand intorcandu-ma acasa, in statia de bus am gasit o limuzina si doi omuleti in galben, rugandu-i pe “cetateni” sa pofteasca la o plimbare. Limuziana celor de la PNTCD ii ducea pe oameni cu zahareului…pardon ..ii plimba de la o statie la alta. Evident, in scopuri electorale.

• Am observat ca viitorii nostri alesi si-au scos vocabularul electoral de la naftalina. Au inceput sa conjuge cu precadere verbe precum “vreau, sa facem, impreuna putem reusi, eu pot, eu fac”. Inainte vocabularul era redus la verbe precum “a fura, a luat, a baga in buzunar”

• Interesante mi se pare si impostazele cu care primarii flamanzi dupa voturi, incearca noi roluri, precum cele de "om din popor, taran, muncitor pe santier sau salvator al planetei pe urmele caruia creste iarba".

• Iata cateva sloganuri, in caz ca ati ratat vreunul: “ Fii un Super Cetatean. Voteaza X”, “Pastreaza-ma sunt cel mai bun”. Imi place ca unii primari vorbesc despre ei la persoana a III-a “ EXperienta isi spune cuvantul.”. Argumentul majoritatii este hilar folosit “ Cei mai multi voteaza cu XY” sau “Primar deVotat”.

Niciun comentariu: