luni, 21 aprilie 2008

Cum am devenit membra Greenpeace

A trecut fix un an de cand am trimis prima scrisoare de intentie prin care imi exprimam dorinta de-a devenit voluntar.


Un laborator de chimie si-o mana de oameni. In sala e acel miros pe care l-am urat ani de zile. Gresia de pe banci e rece. In jurul meu sunt doar tineri. Printre jocuri cu nume, prezentari si povesti despre istoria Greenpeace am senzatia ca mi-am descoperit noi prieteni.
Primesc primul meu carnetzel din hartie reciclata.
Restul e deja poveste….pentru ca eu cred ca se poate…pentru ca eu cred ca schimbarea incepe cu fiecare.

Despre Greenpeace

Greenpeace este o organizaţie non-guvernamentală, non-profit, prezentă în 41 de ţări din Europa, America de Nord şi Sud, Asia şi Pacific. Din anul 2002, Greenpeace este prezentă şi în România. Ca organizaţie internaţională, ne concentrăm asupra celor mai mari pericole la adresa biodiversităţii şi mediului planetei.

Principalele campanii ale organizaţiei sunt:
- pentru oprirea schimbărilor climatice
- pentru protejarea pădurilor seculare
- pentru salvarea oceanelor
- pentru stoparea vânării balenelor
- împotriva ingineriei genetice
- împotriva ameninţării nucleare
- pentru eliminarea substanţelor chimice toxice
- pentru încurajarea comerţului durabil.

Greenpeace desfăşoară campanii împotriva distrugerii mediului din anul 1971 cănd un mic vas cu voluntari şi ziarişti a navigat spre Amchitka, în nordul Peninsulei Alaska, unde guvernul american realiza teste nucleare subterane. Această tradiţie, a fi "martor" la evenimente într-un mod non-violent, continuă şi astăzi, iar navele Greenpeace sunt o parte importantă a campaniilor organizaţiei. Cea mai cunoscută este nava Rainbow Warrior care a fost aruncată în aer de serviciile secrete franceze în Auckland, Noua Zeelandă, în 1985.

Greenpeace există pentru a-i demasca pe cei care prin activităţile lor afectează mediul înconjurător şi pentru a atrage atenţia guvernelor şi corporaţiilor atunci când acestea nu reuşesc să îşi îndeplinească mandatul de a proteja mediul şi viitorul planetei.


În România, campaniile organizaţiei sunt:
- Roşia Montană - Greenpeace este membru al coaliţiei "Salvaţi Roşia Montană" care are ca scop oprirea exploatării miniere din Roşia Montană
- campania împotriva organismelor modificate genetic
- campania pentru salvarea pădurilor României
- campania pentru promovarea surselor regenerabile de energie.

Sursa : www.greenpeace.ro

Niciun comentariu: