vineri, 13 martie 2009

Paris II-Couchsurfing

Partea frumoasa a Parisului meu abia acum incepe.

Multora ideea de couchsurfing inca li se pare o nebunie, o chestie total stupida si lipsita de sens. Cum o veni treaba asta, sa stai la un strain? Sa dormi cu el in camera? Sa imparti acelasi pranz? Hai ca-i culmea...

Pentru mine insa, e una dintre cele mai complexe si interesante experiente pe care am trait-o. N-am cuvinte prin care sa pot descrie increderea, spiritul liber si prietenia fara granite. Am ajuns acasa la Yacson putin dupa ora 18.00. Tot ce stiam despre el e ca urma sa stam la el acasa, ca are pielea neagra si ca e student la Electronica, in Paris. “Cand plecati din camera lasati cheia de la camera aici. Eu voi fi plecat la scoala”. Trecuse abia un sfert de ora si el imi dadea cheia casei lui.
Peste nicio o ora de cand ne cunoasteam, imparteam aceeasi bere intr-un bar (L’eau peine) din zona Bastiliei

Cand il privesti pe Yacson facandu-si temele, invatand sau tastand la Mac-ul lui de 2000 de euro, ai crede ca a fost dintotdeauna asa. Yacson vine din Cote D’Ivoire, o tara de pe coasta de vest a Africii. Acum e refugiat politic in Paris. Din banii pe care-i castiga din jobul part-time (1000 euro) reuseste sa trimita bani si familiei lui. Ar fi putut fi ca oricare alt emigrant venit in Paris, ar fi putut avea un job marunt si o existenta mizera, dar el a ales sa reuseasca.

In zilele urmatoare am impartit aceeasi cina, acelasi pranz si multe cutii cu pudding de caramel si frisca. Am jucat pinc-pong cu chinezi, ne-am uitat la filme dubate in franceza, ne-am uitat la fotbal. Ne-am plimbat noaptea prin Parisulul pustiu, si am incercat sa mergem in club*

*Yacson ne-a dus langa un club de pe Champs Elysees, care in ciuda locatiei avea intare libera pentru studenti pana la ora 12.30 (doar martea, Duplex). La intrarea clubului erau cozi ca-n filme. Cativa bodyguarzi faceau preselectie la intrare, doar pitipoancele intrau.


In bar
Francezii beau putina bere. Atat de putina incat o bere normala se serveste in pahar de 0,25. Iar daca ai norocul sa ajungi in zona pe timpul Orelor Fericite (majoritatea barurilor din zona au program Happy Hours de la 19-23), gasesti cocktaluri la jumatate de pret si bere la 0,50 (pinta). Pentru 5 euro primesti un cocktail generos, asta daca ajungi in barul potrivit (Hideout)


Despre Bastilia

Campusul in care statea Yacson era stituat in apropiere de Gare de Lyon si de Bastilia. Place de la Bastille* este locul unei foste inchisori terifiante din secolul al XvI-lea, ale carei ziduri atingeau in unele zone chiar si 11 m grozime. In ciuda zidurilor aparent de nedaramat, Bastillia a cazut la 14 iulie 1789, sub atacul violent al populatiei. Ludovic al XVI-lea a intrebat “Aceasta este o revolta?” si i s-a raspuns “Nu, sire, o revolutie”. Pe locul fostei inchisori troneaza acum Colonne de Juillet (1840). In 1989 a fost inaugurata Opera de Paris Bastille, un monument din beton si sticla ce marcheaza coltul ultramodern al Parisului (*op.cit. Franta ghid complet-ed.aquila)

2 comentarii:

Anonim spunea...

Scoico, nu pot sa nu constat, cu oarecare dezamagire, fireste, ca l-ai tradat pe chris....

Scoica spunea...

Draga domnule Dorel,

Chris e in Amsterdam, Yacson e in Paris. E doar o chestiune de timp...