miercuri, 26 noiembrie 2008

Comunism. Bibiloteca. Nicio carte

Mergem rar la biblioteca. Citim mai putin ca-n liceu. Citim in metrou, in statia de autobuz, in picioare, inghesuiti intre 10 calatori, pe scaun (in zilele bune) cu capul sprijinit de geam. Citim oriunde si oricand, dar mergem rar la biblioteca.

08.50 (dimineata!!!!)-Complexul studentesc Leu. Ploua. Coafura nu rezista si apa-mi trece prin tenisi. Rahat in ploaie.

Ajung la biblioteca. Zambesc (functionarilor comunisti trebuie sa le zambesti, sa-i pupi in fund si sa le dai buna ziua). "Aveti permis?". Raspunsul meu: "Da (razand), doar ca am o mica problema....".

Din acel moment mi-am izbit umerii in zadar de un zid gros de nesimtire, indolenta si prostie (toate trei bine consolidate). "Nu discutam...fara permis vizat nu discutam. Acestea sunt regulile..veniti la ora 1". Inutil sa aduci argumente ce tin de lipsa de timp, de faptul ca lucrezi...ca mai ai si altceva de facut decat sa treci pe acolo sa le saluti pe ele, ca n-ai timp sa te plimbi toata ziua cu 3 carti, CA NU AI TIMP si n-ai de unde sa-l scoti. Inutil sa-i spui ca vrei sa stai doar o ora in sala de lectura si sa citesti o carte. (I-am zis)

Epilog: "Sunt buricul pamantului, si tu depinzi de mine. Da,sunt complexata. Nu mi-am baut cafeaua dimineata. Stau intre carti si n-am citit nici 10% dintre ele, dar le sterg de praf in fiecare zi. Sunt sefa peste altii mai mici...asa ca tine...si ma cred asa grozava in unele dimineti. Cand vine seful meu plec capul in pamant si imi inghit vorbele, dar maine o iau de la capat cu alt student ratacit, asa ca tine" *

Morala: N-ai permis, nu citesti!

*gandire post-comunista

3 comentarii:

Anonim spunea...

Fara permis vizat nu ai acces la nicio biblioteca din lume. Iar cucoana aia "nesimtita si indolenta" isi risca si mizeria aia de job, daca nu respecta regulile, asa cum au fost ele stabilite de altii.

Eu, de exemplu, aici, imi petrec o mare parte din timp la biblioteca, alaturi de alte sute de studenti. Dar, no card, no books. Astea sunt regulile.

Doar ca in Romania ne permitem inca sa le incalcam, sau sa incercam sa trecem peste niste reguli, pentru ca suntem "romani ocupati" si sa ne miram ca uneori nu merge. Din pacate...

Cand vom deveni si noi cetateni europeni?

Scoica spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Scoica spunea...

Nu e vorba de reguli, ci de exces de zel. Culmea e ca regulile nu sunt aceleasi pentru toti!

PS: Iti mai amintesti de bibliotecara din liceu?