miercuri, 8 octombrie 2008

La scoala

Cel mai probabil veti considera aceste randuri o exuberanta aroganta, inganfare si chiar prostie. Va pun la incercare.

Merg la scoala de vreo 13 ani. In fiecare an imi sunt controlate cunostintele. Dupa ce trec examenele nu raman cu nimic (da, stiu, pot sa te mint sa-ti spun ca sunt cea mai desteapta). Din liceu nu-mi mai amintesc decat cele 100 de carti pe care le-am citit. Din primul an de facultate, doar cum se scrie corect

Anul 2
E toamna. Am job si mananc covrigi. La scoala stau degeaba. Nu inteleg de ce trebuie sa mai vin? O colega mi-a zis ca asa e la scoala, vii si stai degeaba. Inca nu m-am obisnuit. Vreau sa fie altfel.
Azi am fost la scoala. Am stat 4 ore pe un scaun. Am mazgalit 5 randuri pe o foaie, randuri care se puteau reduce lejer la 5 cuvinte, intr-o fraza. Nu, dar a trebuit sa stau 4 ore pentru asta. Am stat pe scaun. Da, pe scaun. Am scos trei cuvinte. (buna ziua/ ma scuzati/ la revedere), alea monosilabice nu se pun.
Proful a tinut un monolog de 4 ore in care si-a expus parerile proprii. Dar pe mine asta NU MA INTERESEAZA!
Mi se pare aberant ca acest sistem “eu, prof, iti tin teorii expiratate tie, un student prost” , inca mai functioneaza. Mi se pare hilar ca ne tinem teorii unii altora, ca aruncam cu noroi si ne ridicam pe niste piedestaluri de carton.

Vreau sa merg la scoala si sa invat lucruri noi. Vreau sa mi se explice lucruri elementare pe care cu siguranta le voi/pot folosi. Vreau sa stiu lucruri valabile. Nu-mi folosesc la nimic considerentele de ordin personal. Am trecut demult de perioada in care mestecam cu sarg parerile profesorilor si mi le insuseam.

Da, stiu, e confortabil sa nu ceri nimic de la cei care sunt platiti sa te invete ceva. E lejer sa stai sa-ti pierzi timpul impreuna cu el, in discutii puerile si glume de atmosfera. Da, probabil tocmai de aceea peste vreo 20 de ani vom fi in lanturile aceluiasi sistem.


PS: Nu de multe ori ai insa ocazia sa incepi o a doua scoala, la primul loc de munca (si nu ma refer la perioada de “training”).

Niciun comentariu: