duminică, 14 septembrie 2008

The shape of things

Fascinant in teatrul modern mi se pare excesul de imaginatie, decorurile minimaliste si lipsa granitei dintre artist si spectator.

Afara era frig ca dracu, ploua si mai erau flori doar pe rochia mea rosie. Am fost pentru prima oara la Teatrul Act. Am avut senzatia ca o sa cobor intr-un beci (nu doar senzatia ci si certitudinea). Holuri mici, inguste pe care spectatorii mergeau in sir indian, unul in spatele celuilalt.

Décor minimalist, imaginatie, sugestie-efect colosal

Piesa “Forma lucrurilor” e genul acela de piesa de teatru ce te pune pe ganduri, iti intra-n suflet si te obliga s-o iei cu tine acasa.

“Evelyn (Mihaela Sîrbu), studentă la arte, îşi "agaţă" într-un muzeu subiectul de diplomă - Adam (Vlad Zamfirescu). "Mi-a fost dată o misiune prea grea: schimbă lumea. Aşa că m-am hotărât la a doua variantă, adică să schimb lumea unui singur om", explică, în finalul spectacolului, Evelyn, când prezintă rezultatul transformării lui Adam.

Piesa aduce in discutie subiectivitatea artei: ce inseamna, care-i sunt limitele si cu ce pretz se plateste?

Dincolo de asta, e vorba despre minciunile pe care ni le spunem unii altora, despre dorinta de a-l schimba pe cel de langa noi, de a-l transforma in ceea ce ne dori. Paradoxal, cred ca cei mai multi dintre noi se invart in acelasi cerc…dar deja intram in cliseele revistelor de femei.

La final, in camaruta mica de la Act, zeci de oameni nu mai conteaneau sa aplaude.
A fost cea mai aplaudata piesa de teatru la care am mers....si una dintre cele mai bune (Lorelei, iti prezint scuze publice)

PS: Mi-a placut muzica. Piesa s-a incheiat cu Marilyn Manson/Tainted love

Niciun comentariu: