sâmbătă, 12 septembrie 2009

Greece & the food!

   Pentru mine Grecia a insemnat mancare. 

Gazda

Cand am batut la usa lui Stefan* aveam 35 de euro in buzunar. Grecia se anunta a fi o aventura pe masura. Imi si imaginam: dupa desfraul culinar din Istanbul, in Grecia aveam sa mananc doar paine si iaurt. Stefan e insa bucatar. Ce-a urmat? Dezlantuire culinara pe acoperisul apartamentului sau . Am plecat din casa lui Stefan tot cu 35 de euro in buzunar. Stefan ne-a platit si biletele de bus. Traditia greceasca ridica ospitalitatea la un rang nebunesc, iar noi n-am putut decat sa ne bucuram.

Locuri de vizitat...

Atena e un oras muzeu, incepand cu statia de metrou si terminand cu Acropolele. Pe timpul verii, studentii au intrare libera la Acropole (bilet normal 12euro), iar majoritatea muzeelor au zilele cu intrare libera( de ex.miercurea).

Din portul Pireu poti lua un feribot catre una dintre faimoasele insulele grecesti (o calatorie dus-costa aprox. 8 euro). Langa oras poti merge la una din plajele amenajate. Aici insa nici vorba de plaja superba, nisip fin si apa cristalina (mucuri de tigara, gunoaie in apa, si o mare fara valuri).

Mancare

Acasa la Stefan am mancat pentru prima oara omleta dulce. Reteta e simpla: oua, zahar, gem de piersici si felii mari de fructe. Totul seamana cu o clatita. Merita incercata alaturi de un pahar de lapte rece.

Daca tot ajungi prin Grecia, trebuie sa mananci souvlaki.

Grecia a fost mai mult o experienta "indoor" din motive ce tin de lene, guitar hero, cina pe acoperis si caldura mare afara. Asteptam anul viitor pentru mai multe detalii...

*L-am intalnit pe Stefan acum un an cand incercam sa fac un reportaj despre couchsurfing. De atunci am ramas buni prieteni. Cand mi-a spus ca pot veni oricand in Grecia, cu cine vreau, si ca pot sta cat vreau, am crezut ca ma cheama Sf.Petru in Rai. Si iata ca am fost....

Niciun comentariu: