duminică, 17 august 2008

Copil de revolutie

Pe mine Revolutia m-a prins in scutece.
Pastrez doar cateva amintiri, usor sterse, asemeni unor fotografii in alb si negru ingalbenite pe la colturi. Imi amintesc povestile mamei, imaginile cu mineri de la televizor ce se reptau iar si iar, chipurile mamelor ce-si plangeau eroii intrebandu-se “CINE A TRAS?”… si sticlele de lapte pe care le-am gasit prin casa. N-am uitat nici de cartile pe care le-am gasit in podul bunicii cu chipul lui Ceausescu pe prima pagina.
Ne-am pus televiziune prin cablu tarziu, dupa ’95. Inainte,la inceput, am avut un televizor alb-negru si am auzit de MTV si Madonna doar de 10 ani.
In scoala generala un profesor de istorie mi-a pus in mana primul album cu Nirvana si cateva casete cu heavy metal.

Am vazut azi filmul Cold Waves/ Razboi pe calea undelor. Am inteles ca Europa Libera a fost mai mult decat un radio ce se asculta pe ascuns, cu lumina stinsa si volumul la minim.

Am vazut chipurile vocilor acelea interesante. Recunosc, nu le cunosteam. I-am auzit vocea Monicai Lovinescu. L-am vazut pe Hurezeanu altfel.
M-a socat expresia de pe chipul doamnei (nu-i pot spune altfel) Ioana Magura-Bernard “Am crezut ca oamenii aceia multi care ne-au ascultat au inteles altceva din ce inseamna democratie, libertate si responsabilitate” apoi a tacut…..

“Chipurile se vor fi schimbat, dar daca vor asculta vocile trecutului, vom intelege poate ce se petrece sub ochii nostri”

Cold Waves, un film de Alexandru Solomon

Niciun comentariu: